woensdag 20 augustus 2014

Busted (Inka deel 2)

Ja, vandaag heb ik het dus vlaggen gehad. Was met mijn trouwe viervoeter gaan wandelen in het park en er kwam een oudere man in de tegeovergestelde richting en ik voelde al dat het prijs zou zijn. "Hier mogen geen honden" Ik verontschuldigde mij een beetje, gelijk de intentie geven dat ik er mij zou aan houden en wilde mijn tocht verderzetten. "jamaar, daar is de uitgang...er zitten hier konijnen en vossen" en wees in de richting waar ik kwam. Ik had het gehad en wilde verder stappen toen ik een tweede man hoorde, draaide mij om. Blijkbaar de parkwachter. Dus ik mijn kar keren en verdedigde mij dat ik haar aan de leiband hield. Zijn antwoord: "ze zouden jouw aan de leiband moeten binden, maak dat ge wegkomt!" Voelde mij als de grootste crimineel en geshoffeerd.
Als er mug shots waren van gekomen wilde ik toch dat Inka er op stond, het was haar overtreding.
In Belgie is toch alles disproportioneel!
Het Liedermeerspark is een schort groot.en herbergt geen bijzondere te beschermen dieren, geen reeën bijvoorbeeld. In het Brakelbos waar er wel reeën zitten mag je overal wandelen met de hond aan de leiband.
Ja, het heeft de naam van stiltegebied te zijn maar de R4 is er vlak naast en de Ghelamco arena is er een boogscheut van. Dat is toch geen realistische toestand om zo streng te zijn terwijl mensen er nood aan hebben het te gebruiken. Het grappige is dat de hond van de parkwachter luidleels bast als Inka passeert langs zijn huis aan het park. Inka hoor je niet.
Ik doe niets wat elders wel mag, gaan wandelen met de hond met respect voor de omgeving.
Waarom zijn die paden aangelegd? Enkel voor de mens er op te wandelen?
Dit is een heel vervelende en jammere zaak voor alle hondenbezitters in de buurt.
Het is een een mooi park waar ik ten volle van wil genieten.
Weg huiswaarts, de autoluwe straat naast het park, auto volle gas erdoor. Jonge gast die waarschijnlijk zijn toerke ging joggen in het park en verstond mijn verontwaardigde blik zeker ook niet, van waar het kwam.
Daar hebben de mensen dan geen problemen mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten